. گریز به واقعیت.مدیا کاشیگر .

. معنای استعاره ها.دونالد دیویدسن .

. مرگ و زیبا شناسی.الیزابت برانفن .

. از میمسیس تا رئالیسم. محمود عبادیان .

. جایگاه تماشاگری در سینما.جودیت ماین .

. تاریخ موسیقی.کینگ پالمر(آبگینه ساری)

. فراشناختی از واقعیت بود ونمود.سعید حقیر .

. استعاره و گفت وگو درباره خدا.سی.جی. ایسنوله .

. درآمدی بر ادبیات و رابطه آن با دین.ژیل. ب.گان .

. جایگاه مخاطب در مطالعات سینمایی.مسعود اوحدی .

. آیا مخاطبی در خانه است.مخاطبان فیلم.فیلیپ میرز .

. نگره و فیلم : اصول رئالیسم و لذت. کالین مک کیب .

. مخاطبان شکسپیر.مارگریت جین کیدنی(آبگینه ساری)

. نظام محاکات: زهر، تهوع، سلامت.کریستوفر پرندرگست .

. مابعدالطبیعه : گذر از واقع گرایی.آنتونی هاریسون باربت .

. کالبد شکافی نقش تدبیر در مرگ سهراب.بهرام جلالی پور .

. نگاهی به داستان ضحاک مار دوش در شاهنامه.محسن طبسی .

. اهمیت اجرا برای مخاطبش.رانجینی اوبیسکر (در آبگینه ساری)

. گفتارهایی از پیکاسو در مورد هنر.زهرا بانکی زاده (آبگینه ساری)

. نقد ادبی در حوزه مخاطب شناسی.دکتر بهرام مقدادی(آبگینه ساری)

. مثنوی مولانا و مخاطب روایت.دکتر حمید رضا توکلی(آبگینه ساری)

. نظریه شخصیت : واقع گرایی در مقابل نشانه شناسی.ابولفضل حربی .

. زیبایی شناسی سینمای صامت.دکتر احمد ضابطی جهرمی(آبگینه ساری)

. در آمدی بر هنر معاصر اسلامی.محمد مهدی حقی، عباس احمد وند(آبگینه ساری)

. تجسم و دوگانگی.نقش عواطف در طبالی ماه محرم در آسیای جنوبی.ریچارد ک.ولف(آبگینه ساری)